Superkattis Verden

15 desember 2005

Im home!

jada.. nå var jeg vel hjemme da... og jeg kan vel ikke akkuratt si at jeg liker det... det er veldig rart egentlig. vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre meg av lenger. men men, blir nok vant til det etterhvert...
men skulle nok heller ønske jeg fremdeles var i Thailand...monsun eller ikke monsun...

mere Thailand...

kommer nok... helt sikkert!

02 desember 2005

opptatt...

jada... bloggen min er sykelig utdatert... men...jeg har faktisk bare litt over en uke igjen og jeg er opptatt med aa ha det morro og har ikke tid til aa sitte paa internettcafe hele dagen... ;)
er forresten paa Koh Tao og i dag har jeg faatt snikt meg til to gratis dykk...! yeyy!

27 november 2005

Monsun er morro

Tenkte det var paa tide med en aldri saa liten update fra Koh Phangan. Ikke alltid like lett aa faa postet nye poster naar stroemmen forsvinner i over et doegn men jada.. jeg har det fint... :) i dag har det faktisk vaert sol og jeg har ligget paa en vaat strand et par timer...
Naar jeg kom hit paa torsdag var det nesten full monsun og det var en innmari morsom baattur over hit. Som vanligvis tar 3 timer, naa tok den 5... Sjekket inn paa Paradise, fikk tasset litt rundt i regnet. Den natta blaaste det saa mye at tilogmed de som jobbet der flyttet over til noen litt finere/dyrere bungalower litt lenger unna vannet, saa da tenkte jeg at det var kanksje en smart ting aa gjoere... :) Neste dag var det like ille, om mulig enda vaerre, veier blir til elver osv... Og saa gikk stroemmen... hehe... Men var ganske koselig egentlig... meg og to gutter som jeg moette paa bussen/baaten hit og som jeg har hengt med siden da stakk av sted aa kjoepte stearinlys, en flaske vodka+cola batterier til ipod-hoeytaleren og satt og spilte kort resten av kvelden... Stroemmen var borte i ca et doegn. Morro... var ganske vittig hele greia egentlig... I gaar ble ting litt bedre og i dag har det bare regnet litt av og til... men, jeg har jo tross alt faatt solt meg litt saa hvem bryr seg...! :D

Bangkok

kommer

21 november 2005

Flyplass er kjeeeedelig..!!!

Iallfall naar en er stuck der en hel natt...
I gaar reiste jeg fra Sydney og kom frem til Singapore om kvelden. Jeg kunne ikke sjekke inn bagasjen hele veien siden jeg da skulle fly med AirAsia og ikke Quantas videre til Bangkok.... Jeg var faktisk saapass smart at jeg spurte flyfolka om hva jeg skulle gjoere og de sa jeg kunne vente i avgangshallen i natt, gaa og hente bagasjen min paa lost&found i morges og sjekke inn paa nytt igjen... Hvis jeg hadde bare ikke tenkt meg om og gaatt og hentet bagasjen min hadde jeg ikke kunnet kommet inn igjen og hadde faatt en enda kjipere natt... Hadde det nesten litt koselig i en moerk krok i soveposen min... :) hihi...
Saa naa er jeg nesten paa vei, etter 12 timer paa en forbanna flyplass... (etter at airasia fikk meg til aa ta ut 2 kilo fra sekken for det var ikke lov aa ha mer enn 15kg, som jeg egentlig visste da, men haapte ikke de var saa strenge... ;))
Og jeg har fremdeles ikke helt bestemt meg om jeg skal bli i Bangkok et par dager eller om jeg skal reise videre soerover i kveld... hehh... Har hatt saa mye planer i det siste at det er fint aa ikke ha noen i det hele tatt for en gang skyld...

20 november 2005

Sydney

kommer om en stund.. :)

13 november 2005

Broken hill

kommer...

Face the Outback

Beste turen jeg har vaert paa her!!8 dager med morro. Super gruppe og super tur!

Dag1.
Foerste dagen er alltid litt rar paa en saann tur, ingen kjenner hverandre og alle driver og skal finne ut hvor en har de andre... Da hjelper det jo med litt vinsmaking tidlig om morran... ;)Var i Clare Valley, en av de mindre vinregionene i South Australia. Var gaske mye kjoering i dag, men stoppet litt her og der for lunsj, bottleshopen, is og finne skoene til guiden som hun hadde glemt et sted naar hun hadde vaert ful i et bryllup... :) saann vanlige turting liksom...
Kom frem til Wilpena pound camping, satte opp telt (fancy camping i dag) og fikk ferdiglaget mat (luksus).
Saa var det det essensielle foerste dag paa tur; sitte rundt baalet og leke navneleker... :) morro. Og tror jeg laerte nesten alle navnene.Som er ganske imponerende til meg aa vaere...

Dag2.
Ble vekket i 6 tida, spiste frokost og var klar for aa erobre mount Ohlsen Bagge. Var en fin tur, men jeg kjenner at jeg ikke har trent paa et halvt aar!! Var utrolig fin utsikt fra toppen og saa fikk jeg vondt i knea ine paa vei ned... kjipa.
Kjoerte ikke saa langt i dag. Kom frem til Angorichina store etter et par timer. Fikk sove i bunkhouse i natt. Enda mere luksus... :)
Gikk tur der ogsaa, langs en creek. Var fint, men hadde fremdeles vondt i kneet...
Senere kom det en gruppe til, som var paa vei andre veien. Var en skikkelig kjip gruppe og guiden holdt nesten paa aa klikke... hihi.. Alt avhenger egentlig av folka man havner paa tur sammen med, og vi var veldig heldige...
Hadde grillkveld og baalkveld i dag ogsaa. Veldig koselig. :)

Dag3.

Waywardbus-face the outback

01 november 2005

Adelaide

Adelaide er ikke saa spennende... Iallfall ikke naar en har en uke der og ikke har penger til aa gjoere noenting...

Bodde paa hostel midt i handlegata, noe som heller kanskje ikke er helt ideelt... :)
Tilbragte dagene med aa gjoere ting som var gratis... Internett paa biblioteket, museumer, botanisk hage, trikken til stranda (vel, ikke helt gratis da, men verdt det), se film paa hostelet, tasse rundt paa marked og ellers rundt i byen. Var en ganske avslappende uke rett og slett...